עו”ד תאונות עבודה

נהוג לחשוב כי תאונת עבודה היא אך ורק תאונה הנגרמת תוך כדי עבודה פיזית או מחלה עקב עבודה בסביבה מזהמת למשל: פועל שנפל מפיגום, עובד שחלה במחלה בדרכי הנשימה וכו’ – זוהי מחשבה שגויה… למעשה, כל פגיעה פיזית הנגרמת לאדם כתוצאה ישירה או עקיפה מעבודתו הינה תאונת עבודה. כך, גם עובד משרד שמעד במדרגות בניין המשרדים בו הוא עובד, וגם עובד שלקה בדלקת פרקים עקב הקלדת מסמכים – הינם נפגעי תאונת עבודה.

בדומה לתאונת דרכים, גם כאן בחר המחוקק להגן על הנפגע וקבע מנגנון לקביעת הפיצוי. זאת על מנת לאפשר לנפגע לחזור מהר ככל האפשר למעגל העבודה. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף האמון על תשלום פיצויים לנפגעי תאונות עבודה ובחלק מהמקרים ניתן אף לתבוע את המעביד. נפגעים רבים כלל אינם מודעים לזכאותם לקבל פיצוי, ואילו אחרים מניחים שניתן להסתפק בתביעת פיצויים נגד המעביד וחברת הביטוח שלו או בתביעה שתוגש לחברת הביטוח שלהם (אם ערכו לעצמם ביטוח תאונות אישיות) – גם זו מחשבה שגויה. בפועל, כל נפגע תאונת עבודה זכאי לקבל פיצוי כחוק.

מהי בעצם תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא כל פגיעה שנגרמת לאדם כתוצאה ישירה או עקיפה מעבודתו.
הכוונה היא לקשת רחבה של פגיעות, החל בפגיעה פיזית עקב פעילות הקשורה ישירות לעבודה וכלה ב-“מחלות מקצוע” –
מחלה הנגרמת כתוצאה ישירה מהעבודה. רצוי לברר עניין זה מראש, לייעוץ ראשוני בנושא, לחץ כאן.

מה קורה אם אני נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה?

כפי שכתבנו בחלק תאונות הדרכים, תאונה כזו נחשבת כתאונת עבודה לכל דבר.

נפגעתי בתאונת עבודה, האם אני זכאי לפיצוי? ובאיזה גובה? ומי משלם לי?

המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח של המעבידים הם שאחראים על התשלום לנפגעי תאונות עבודה. ככלל יש שני סוגי תשלומים:
א. דמי פגיעה הניתנים לנפגע בעבודה, למשך תקופת היעדרותו מהעבודה בלבד ועד 90 יום ראשונים.
ב. קצבת נכות הניתנת לנפגע שהפך לנכה (מעל דרגה מסוימת ולצמיתות), ומשולמת לו לכל חייו.

האם אני יכול לתבוע גם את המעביד?

בתנאים מסוימים, כן. ניתן לתבוע את המעביד (בדרך כלל את חברת הביטוח שלו) לצורך קבלת פיצויים אם ניתן להוכיח שתאונת העבודה נגרמה עקב רשלנות המעביד ולכן הוא אחראי לתאונה. נדגיש כי אם לא הייתה רשלנות מצד המעביד, אין כל עילה לתבוע אותו.

יש לי פוליסת ביטוח חיים, האם יש לכך משמעות?

כן. לרוב, בפוליסת ביטוח חיים או ביטוח מנהלים יש הרחבת כיסוי עקב אבדן כושר עבודה או נכות כתוצאה מתאונה. במצב זה ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח.

מי מחליט שאני זכאי לקבל קצבת נכות או בכלל תשלום כלשהו?

ההחלטות על הזכאות וגובה הזכאות, נקבעות על ידי ועדה רפואית.
בעניין זה ראו גם את המלצתנו לעבוד עם עורכי דין המכירים את המומחים הרפואיים השונים.

מי יכול להגיד לי כמה כסף אוכל לקבל כל חודש כקצבה?

חישוב הקצבה נעשה לפי מספר קריטריונים, וביניהם אחוז הנכות ושיעור ההשתכרות לפני התאונה.
לכן, לא ניתן להעריך שיעור “ממוצע” של קצבה בשלב ראשון.

מה זו מחלת מקצוע?

הכוונה למחלה שנגרמה כתוצאה ישירה מסביבת העבודה למשל: פגיעה בשמיעה בסביבת עבודה רועשת, מחלה בדרכי הנשימה בסביבת עבודה מזהמת.

האם אהיה זכאי לפיצוי כספי אם אחד ממפרנסי המשפחה נפטר עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע?

כן, בהחלט. קביעת שיעור הפיצוי תיעשה תוך הערכת השנים בהן המנוח היה אמור לכאורה לעבוד וגזירת ההכנסות הצפויות שאבדו עם פטירתו.

מה תפקידו של עו”ד תאונות עבודה?

נפגעי תאונות עבודה זכאים ליהנות מכספים, אך לא תמיד הם מודעים לכך בשל המצוקה וסערת הרגשות בה הם נתונים למשך זמן מה לאחר תאונת העבודה. העמידה על זכויותיך, מול המוסד לביטוח לאומי המסורבל, תדרוש ממך משאבים רבים שבוודאי אינם זמינים בעת ההתאוששות מתאונת העבודה. משימתנו כעורכי דין תאונות עבודה הינה לדאוג לכך שכל זכויותיך תתקבלנה, לחצוץ בינך לבין הגופים הבירוקרטיים מולם אתה נדרש להתמודד, ובקיצור – להקל עליך בחזרה לשגרת חייך.

מהי ההתמחות שלנו?

למשרדנו ניסיון רב בכל סוגי הפגיעות בתאונות עבודה. עם זאת, פיתחנו התמחות בהתמודדות עם תאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה, בעיקר תאונות בהן מעורבים רוכבי אופנועים או קטנועים בדרכם לעבודה, במהלך יום העבודה או בחזרה ממקום העבודה.

מדוע התמחות זו עוזרת לך?

אנו מכירים ועובדים עם המומחים הרפואיים הטובים ביותר, אנו עובדים במהירות וביעילות ואנו נלחמים עבור כל אחד מלקוחותינו כדי להשיג עבורם את התוצאה הטובה ביותר שתאפשר להם לחזור לשגרת יומם ולעבודתם.