תאונת "פגע וברח" – הנזק כבר נעשה, מי יסייע בשיקום?
לאחרונה עלו לכותרות תאונות "פגע וברח", כאשר בחודש אוקטובר בלבד התרחשו 8 תאונות כאלו, בהן נהרגו 4 אנשים ונפצעו רבים אחרים.
על פי נתוני המשטרה ועמותת "אור ירוק", מאז תחילת 2008 אירעו בישראל 14 תאונות "פגע וברח" קטלניות (עם הרוגים) וכחמישים תאונות "פגע וברח" קשות. תאונות אלו מהוות עבירות תחבורה חמורות במיוחד, היות ובהן הנהג הפוגע מפקיר בשטח את נפגעי התאונה ובכך מונע מהם טיפול רפואי מציל חיים.
המחוקק עמד על מגוון הקשיים בהם נתקלים נפגעים בתאונה מסוג זה וביניהם – מי יסייע בשיקומם?
כידוע, בתאונת דרכים "רגילה" זוכים הנפגעים לפיצוי כספי המאפשר את שיקומם מחברות הביטוח של המעורבים בתאונה.
אך בתאונת "פגע וברח", הנפגע אינו יכול לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הנמלט, היות ופרטיו אינם ידועים. לשם כך הקימה המדינה קרן מיוחדת לפיצוי נפגעי תאונות דרכים במקרים בהם אין גורם מבטח, הנקראת "קרנית" – הקרן דואגת לפיצוי הנפגע ללא קשר למידת אשמתו בתאונה.
לצערנו, ישנם כאלו המנסים לנצל לרעה את הקרן ולביים תאונות פגע וברח לצורך קבלת פיצויים שלא כחוק.
לכן, יש חשיבות לתיעוד מפורט ככל האפשר של התאונה על ידי הנפגע.